Боеинг 787-ын бүх нислэгийг зогсоов

2 хоногийн өмнө Японы Ямагүчи мужаас Нарита нисэх буудлыг чиглэн нисч байсан тус улсын иргэний агаарын тээврийн ANA компаний Боеинг 787 онгоцонд саатал гарч ослын буулт хийсэн билээ. 129 зорчигч бүхий уг онгоц 9100 м-ийн өндөрт нисч байх үед огцом доошилж, онгоц доторхи утаа мэдрэх дохиолол ажилласан байна. Улмаар нисгэгчийн бүхээг болон зорчигчдийн танхимд түлэнхий үнэртэж, нисгэгчид онгоцыг Такамацу нисэх буудалд газардуулсан юм. Уг саатлын шалтгааныг онгоцны батерейнээс үүдэлтэй гэж урьдчилан байдлаар дүгнэж байна.

787 загвар нь Боеинг компаний хамгийн сүүлийн үеийн онгоц бөгөөд их биеийн жинг багасгаж, хөдөлгүүрийн технологийг сайжруулан, түлшний зарцуулалтыг 20% багасгаснаараа онцлог юм. Европын Айробус компанитай агаарын тээврийн салбарт хийж буй ширүүн өрсөлдөөнд давуу байдал олоход 787 загвар чухал үүрэг гүйцэтгэнэ хэмээн тус компани найдаж байв. Гэвч 2 жилийн өмнө ашиглагдаж эхэлснээс хойш уг онгоцтой холбоотой саатал, гэмтэл тасрахгүй байна.

Ялангуяа шинэ он гарсанаас хойш АНУ болон Япон улсад нийт 7 удаа саатал гараад байна. Эдгээр саатлууд онгоцны хөдөлгүүр, их бие, далавч, нисгэгчийн бүхээг зэрэг янз бүрийн хэсэгт хамаарч, түлшний алдагдал, нисгэгчийн бүхээгний шилний цууралт, тоормосны системийн гэмтэл болон тослох материалын алдагдал тус тус гарч байсан бол хамгийн ноцтой нь батерейтэй холбоотой саатал 2 дахь удаагаа гараад байна. Энэ сарын 7-ны өдөр Бостонд газардсан онгоцны батерейд гал гарсан бол энэ удаад мөн адил батерейд агуулагдах шатамхай шингэн алдагдсан нь илрэв.

Үүнээс шалтгаалан ослын буулт хийхийн өмнөхөн цахилгаан хүчдэлийн уналт, цахилгаан хэлхээний гэмтэл, тоормос болон жолоодлогын төхөөрөмжтэй холбоотой ослын дохиоллууд ажилласан нь урьдчилсан шалгалтаар тогтоогдоод байгаа юм. Боеинг 787 онгоцны түлшний зарцуулалтыг багасгах зорилгоор хөдөлгүүрийн эрчим хүчээр хангаддаг байсан зарим системийг лити-ионы батерейн цахилгаан тэжээлд шилжүүлсэн байна. Энэ нь түлш хэмнэх ач холбогдолтой боловч нарийн нийлмэл бүтэцтэй цахилгаан хэлхээ ашиглахад хүргэж, түүнээс хамааран элдэв саатал гарах магадлалыг нэмэгдүүлдэг сул талтай хэмээн мэргэжилтнүүд дүгнэж байна.

Батерейтэй холбоотой саатал гарсан 2 онгоцны батерейг Япон улсад үйлдвэрлэжээ. Тэдгээр нь халалт болон цахилгаантай холбоотой бусад төрлийн гэмтлээс хамгаалах системээр тоноглогдсон боловч яг ямар шалтгаанаар асуудал үүсч байгаа нь одоогоор тодорхойгүй байгаа юм. Саатлаас үүдэн ANA компани өөрийн ашиглаж буй 787 загварын 17 онгоцны нислэгийг түр хугацаагаар зогсоож байгаа тухайгаа өчигдөр мэдэгдсэн бол АНУ-д мөн уг загварын бүх нислэгийг зогсоов.

Харин өнөөдөр АНУ-ын Холбооны Агаарын Тээврийн Байгууллагаас дэлхий даяар ашиглагдаж буй нийт 49 ш 787 онгоцны нислэгийг зогсоохыг хүссэн тухай мэдэгдэв. Үүний дагуу Энэтхэг, Польш улс болон Японы JAL компани тус тус уг загварын нислэгийг зогсоогоод байна. Боеинг 787 онгоцыг одоогийн байдлаар Япон улс 24, АНУ 6, Энэтхэг 5, Катар 5, Этиоп 4, Чили 3, Польш 2-ыг тус тус эзэмшиж байгаа юм. Дашрамд дурдахад манай МИАТ компани 787 загварын онгоц худалдаж авахаар судлаж байсан боловч үнэ харьцангуй өндөр, хүлээн авах хугацаа урт байсан зэрэг шалтгааны улмаас 767 загвар дээр тогтоод байгаа билээ.




3 сэтгэгдэл:

Фонт нь одоо гоё болчихжээ. Уншихад амар байна. Баярлалаа.

хариулах...

Осолдож олон хүний амь эрсдээгүй нь яамай даа.

хариулах...

Yopon Amerikuud defekttei top tech buteegeed orsuudiig buuraij baigaa yumuu. Amerikiin automashinuud yoponoos buten 10 jil hotsrogdson naidvargui tehnologitoi gesen surag duuldsan odoo ongots n...

хариулах...

Сэтгэгдэл үлдээх